måndag 12 januari 2009

Wiooo, no worries Daniel är fortfarande på. Just nu försöker jag få till ett möte så vi kan boka datum för plåtningarna. Får se hur de går eftersom han är en upptagen man.

Tyllkjolen blev klar. Linningen och fodret bör man nog dock inte titta närmare på efetrsom fodret mer ser ut som en rosa schweizerost (ja jag behövde googla fram stavningen) än något annat. Jag borde helt klart användt ett kraftigare tyg. typ polyester satin.

Men den kommer nog vara LOVELY! på bild. Den är tok stor. Ska förska fixa fram en bild.

Nästa punkt för dagen är att fixa fram ett mönster till enhörnings klänningen. Så ska jag tvinga Maggan beställa mina tyger.


Listan för veckan ser ut såhär
Få tag på resterande tyger
Göra mönster samt sy toallie till shortsen

Göra mönster till Hörlurslinnet

Men eftersom jag varken har mått på Rebecca eller Ellen så blir Enhörningsklänningen nästa steg.

Också ska jag surfa insperation till cirkus/princess oufiten.

Inga kommentarer: